woensdag 3 februari 2016

Nikita vs Trein Part Deux

Als je dacht dat de verkeerde trein pakken in België al een ramp was heb je dat dus nog nooit meegemaakt in een ander land.
Dus ik vertrek uit school helemaal blij omdat ik dan lekker optijd thuis ben en nog wat slaap kan inhalen en wat te eten want de moeder van het gast gezin heeft volgens mij leren koken met Gordon Ramsey, gewoonweg meesterlijk.
(Foto van het pizzabrood dat ze gister helemaal zelf had gemaakt!)
Maar terug naar de trein.
Nou ik ken de weg naar het station dus dat was al een zorg minder.
Maar het ding is er ligt maar 1 spoor en er is maar 1 perron.
Iemand met nul treinopleiding denkt dus dat de trein maar 1 richting op gaat. (of alleen ik)
Niet dus.
Het was koud, het regende, simpel gezegd zat ik gewoon weer in België.
Ik stap dus de eerste de beste trein. Ik kijk op het schema en zie nergens Sint Valentin, mijn eind bestemming, staan.
Bij de meeste mense zou dit een alarmbel luiden en zegge wow verkeerde trein stap uit speedy Gonzales.
Bij Nikita werkt dit niet zo goed.
Dus ik ga met mijn blije smoel gewoon lekker comfortable zitten pak mijn boek en begin lekker te lezen.
Ik kijk naar buiten, in deze tijdperiode ben ik al 2 onbekende stations gepaseerd, ik herkende het landschap en de stations niet.
En toen viel het kwartje hoor.
Verdorie ik zit op de verkeerde trein.
"Wie kan er nu geen trein pakken." en
"Lekker verantwoordelijk Nikita." waren mijn twee hoofd gedachten.
Hou ook in gedachten dat ik dus zwart reed omdat ik geen abbonement had voor die trein.
De wet overtreden in Oostenrijk kan ik dus ook al afchecken van mijn bucket list.
Uiteindelijk ben ik zo snel mogelijk afgestapt en alsof het een teken van God was kwam de trein richting Sint-Valentin meteen aangereden.
Al bij al heb ik toch van het uitzicht genoten en ben ik veilig en zonder strafblad in Sint-Valentin gekomen.
Lesje geleerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten